Slavkovským lesem #1

Z Lokte na Kladskou a zpět
Trasa: Loket-Dvory – 3 km, Nadlesí – 4 km, Třídomí – 7 km, Komáří rybníky – 10 km, Litrbachy – 14 km, Pomníček žen – 17 km, V požárech – 21 km, Mýťák – 22 km, Potok Rota – 24 km, Kladská – 26 km, rozcestí Hvězda – 27 km, Bílá hájenka – 33 km, bývalý Vranov – 36 km, Pod Stolcem – 38 km, rozcestí na Milíře – 39 km, Milíře – 41 km, Třídomí – 44 km, Nadlesí – 47 km, Dvory – 48 km, Loket – 51 km.
Terén: asi 60 % po asfaltu, zbytek lesní cesty, místy louky s mokřinami.
Kolo: MTB
Možnost občerstvení: Loket – kdekoliv, Nadlesí (konzum), Kladská „Myslivecká hospůdka“
Poslední prošlápnutí: 26. 6. 2001

Trasa začíná v Lokti, na křižovatce Sokolov, Loket, Horní Slavkov u hospody „Za vodou“, kde se můžeme před dlouhou cestou občerstvit. Když stojíme k hospodě čelem, vidíme po její levé straně cestu, která stoupá vzhůru do lesa. A právě tato cesta je vstupní branou k našemu výletu. Šlapeme po ní nahoru ostrým stoupáním přes skalku, kde to za mokra dost klouže, po pěšině až na první, druhou a třetí louku (bývají dost rozryté od divočáků) až se napojíme na zeleně značenou turistickou cestu. Po ní pokračujeme přes obec Dvory až na asfaltku, která spojuje Dvory s Nadlesím (tady je ve všední den otevřený krámek). Když přijedeme na křižovatku, dáme se vpravo (doleva bychom dojeli do Nadlesí, právě k tomu krámku, cca 500 m) pořád po zelené značce, po které můžeme pokračovat až na Třídomí, kde je, za bývalou hájenkou, klíčová křižovatka lesních cest. My se vydáme po žlutě značené lesní cestě, rovně. Cesta vede lesem, kolem Komářího potoka až přijedeme na hruboasfaltku za kterou jsou Komáří rybníky. Když odbočíme vlevo můžeme se osvěžit skvělou koupelí v nádherně čisté vodě v níže položeném Novém rybníku, ke kterému odsud dojedeme asi po 300 m. Naše cesta však pokračuje vpravo, kde vyjedeme krátký, prudký kopec a po levé straně máme horní Komáří rybník. Po ujetí asi 500 metrů od odbočky vidíme stoupat lesní, neznačenou cestu doprava. Po ní jedeme až ke spojce z Milířů, která je zpevněná, hrubopísčitá. Po ní se vydáme vlevo a napojíme se na značenou zelenou trasu, do bývalé obce Litrbachy (Čistá). Brzy máme po pravé straně straně betonové skladiště rašeliny a asfaltka klesá dolů k silnici. Tady pozor, nepřežeňte to s rychlostí, protože dole bývá zavřená závora ! Vyjedeme přímo u pomníku na bývalém náměstí obce Čistá a pokračujeme po zelené, doprava. Trasa vede asi 800 m po silnici na Rovnou, ale pak prudce zatáčí doleva, kde pokračuje úvozem, kterým sjedeme dolů na louku, jedeme po ní až k lesu, podél něhož vystoupáme a napojíme se na lesní asfaltku, po které jedeme kolem pomníčku žen, stále po zelené až k rozcestí „V požárech“, kde se napojuje na modrou. Jako modrá pokračuje až na Mýtský rybník, kde se mění ve žlutou. Mimochodem i tady se dá skvěle vykoupat, voda je tu parádně červená, protože je železitá. Chodí sem nudisti, takže žádný stydění. Od Mýťáku vede slušná lesní asfaltka až k potoku Rota, kde se na křižovatce vydáme vpravo po silnici z Pramenů a šlapeme po ní necelé 2 km, až na Kladskou. Tady se můžeme najíst v Myslivecké hospůdce, která je schovaná za loveckým zámečkem a na rozdíl od něj, jsou tu lidské ceny. Těm, kteří tu jsou poprvé, nelze nedoporučit naučnou stezku kolem kladského rybníka. Ale pozor, nejen okolní krajina připomíná švédský film. I teplota je tu mnohem nižší než v okolí a večer bývá při zpátečním sjezdu pěkně chladno. Jeden místní chlapík tvrdí, že netopí pouhých šedesát dní v roce. Takže rychle zpátky. Objedeme lovecký zámeček a vydáme se po zelené k rozcestí Hvězda po krásné lesní asfaltce. Na rozcestí Hvězda zahneme doprava a pokračujeme po zelené, asi 6 km k Bílé hájence. Od Bílé hájenky vede hruboasfaltka skoro až k bývalému Vranovu, kde se napojíme na silnici na Rovnou. My ovšem nejedeme doleva na Rovnou, ale doprava na Sokolov stále po zelené značce. Na křižovatce Pod Stolcem jedeme doleva a pokračujeme podél Lobezského potoka, který teče vlevo, než zelená zatočí doprava, na rozbitou, starou, kamenitou cestu, po které vystoupáme necelé 2 km na Milíře. U rozcestníku zahneme doprava a pořád po zelené sjíždíme po úzké hruboasfaltce k Třídomí, kde už to známe. Od hájovny Třídomí stoupáme lesní cestou a pokud je nám vedro, můžeme se opět osvěžit příjemnou koupelí, když zahneme lesní cestou doprava, mineme chaty a vyjedeme přímo na plážičce Třídomského rybníka.Voda je tady opět železitá a příjemná. Ale zpátky k naší cestě. Po lesní cestě dojedeme až ke křižovatce lesních cest a zahneme doprava. Sjíždíme mírně z kopečka, lesem až ke staré silnici do Nadlesí, kde se zase napojíme na zelenou, projedeme Nadlesím, rovně na Dvory, kde nezahneme doprava, na cestu, po které jsme vyjížděli, ale pokračujeme rovně po pěšině, protínající louku, až se dostaneme na lesní cestu, po které dojedeme poměrně slušným sjezdem na silnici do Lokte (cca 3 km).

slavkovskym-lesem-1

Ohodnoťte článek:

nic mocujdedobrépoutavéskvělé (Zatím žádná hodnocení.)

Autor: Dan

Zakládající člen a webmaster A.M.bike, autor tohoto webu. Chorý mozek, pachatel tratí. Ve volném čase se kromě cyklistiky věnuji programování internetových aplikací v jazyce HTML, CSS, PHP, MySQL a Javascript. Pracuji jako designér a modelér porcelánu.